предстояща оперативна хистероскопия

От: С** Г** И** Зададен на: 10/07/2018   Отговорен на: 16/07/2018

Въпрос

Поема ли НЗОК извършването на оперативна хистероскопия и колко се доплаща от пациента? Допустими ли са големи разлики в крайната цена (за потребителя), според съответното болнично заведение и с колко?

Отговор

Уважаема госпожо Иванова,
Добре е да уточните клиничната пътека (КП), по която  лекарят е определил, че ще се проведе оперативното лечение, за да Ви отговорим конкретно.
В случая можем само да посочим, че при лечение по клинична пътека Националната здравноосигурителна каса  (НЗОК) заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване до 2 контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ, задължително  записани в епикризата.
В лечебното заведение се заплаща потребителската такса за болничен престой, която е в  размер на 5.80 лв. – сума, определена с постановление на Министерския съвет, за всеки ден болнично лечение, но за не повече от 10 дни годишно (освен ако не сте освободена от нея съгласно чл.37 от Закона за здравното осигуряване и Националния рамков договор за медицински дейности 2018 г. - Приложение 11 - „Списък със заболяванията, при които здравноосигурените са освободени от потребителска такса“).
Когато сте хоспитализирана по определена клинична пътека (КП), могат да Ви искат доплащане, ако в тази КП изрично има текст, че НЗОК не заплаща дадени консумативи. На електронната страница на НЗОК – www.nhif.bg  -  рубрика „Национален рамков договор за медицински дейности 2018“  - меню Приложение №17 А, са публикувани всички клинични пътеки и там може да проверявате за такъв текст в  КП, които Ви интересуват.
Лечебното заведение е длъжно да обяви на видно място договорените клинични пътеки и цените, които НЗОК заплаща за тях, както и видовете медицински изделия и скъпоструващи консумативи, и цените, до които НЗОК заплаща на лечебните заведения за болнична помощ за тях (в случаите, когато медицинското изделие е включено в диагностично-лечебния алгоритъм на клиничната пътека).
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии