Тазобедрена става

От: П** З** В** Зададен на: 27/03/2018   Отговорен на: 02/04/2018

Въпрос

На 09.02.2018г. ми беше направена операция-смяна на тазобедрена става в болница "Сердика" гр.София,казаха ми че ЗОК може да ми възстанови 1560лв . От болницата ми казаха, че ЗОК им е възтановила сума 1100лв за извършената операция.! Въпросът ми е: може ли ЗОК да ми възстанови въпросната сума от 1560лв и какви документи трябва да попълня за това? Благодаря ви

Отговор

Уважаема госпожо Вангелова,
При лечение по клинична пътека (в конкретния случай Вие сте постъпили по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“) НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
НЗОК заплаща единствено за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ, в сила от 01.04.2016 г.  (Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК – www.nhif.bg ).
В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в списъка (напр.1080 лв., 1500 лв., 1560 лв.) Ако пациентът поиска да му бъде поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса. Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането.
НЗОК заплаща на лечебното заведение цената за медицинското изделие, отделно от всички дейности, които се заплащат от НЗОК по клинична пътека № 218 ”Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става” (за тях пациентът не дължи нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден – но не повече от 10 дни годишно, освен ако не е освободен от нея).
Сумата, която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред. Изрично уточняваме, че НЗОК няма законово основание да възстановява суми на здравноосигурени лица, тъй като институцията е в договорни отношения само с изпълнителите на болнична медицинска помощ.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии