Уточнение на зададени въпроси относно протокол за предписване на лекарства от НЗОК.
От: К** Й** Ц** Зададен на: 09/10/2017 Отговорен на: 13/10/2017Въпрос
На 29.09.2017 16:26:33 отправих запитване, на което ми бе отговорено на 06.10.2017 17:40:29. На практика не получих отговор с обяснението, че не съм написал името на лекарствения продукт. Лекарственият продукт е бикалутамид. И тъй като въпросите ми се отнасяха предимно към човешката страна на въпроса, сега ще уточня и тях, за да са насочени предимно към нормативната им страна: 1. Има ли изискване от НЗОК протоколите да не се издават в деня на прегледа или това е въведено от лечебното заведение? (Уточнявам, че в деня на прегледа резултатите от всички необходими изследвания са налице.) 2. Има ли изискване от НЗОК протоколите да се получават само с лична карта на пациента и забрана да се получават от упълномощено от пациента лице? Допуска ли се получаването на протокола с нотариално заверено пълномощно? 3. Има ли забрана от НЗОК протоколите да се изпращат на пациента с куриерска фирма? Ако съществуват такива изисквания и забрани от страна на НЗОК, моля да ми посочите на базата на какви нормативни документи са въведени. С уважение, Цветков
Отговор
Съгласно „Правилника за условията и реда за работа на комисиите за експертизи в районните здравноосигурителни каси при отпускане на лекарства по „Протокол за предписване на лекарствени продукти, заплащани от НЗОК/РЗОК“ , в районната здравноосигурителна каса (РЗОК), чрез която е подадено заявлението, здравноосигуреното лице (ЗОЛ) получава лично, срещу подпис оригиналния Протокол за предписване на лекарствени продукти, в който е вписано решението на комисията. При невъзможност ЗОЛ да получи лично документите, същите могат да се предоставят на съпруг (а), законен представител, попечител или друго изрично упълномощено лице срещу представяне на документ, доказващ качеството на получателя.