Втори въпрос за рентген

От: К** М** Зададен на: 06/12/2022   Отговорен на: 07/12/2022

Въпрос

Как се определя кое състояние е спешно и кое не.Заведохме го ,защото можеше да има нещо счупено. По ваши думи ако някой падне в петък вечер трябва да чака понеделник,за да отиде на преглед при семейния лекар. Той ще му издаде направление ,за да плати за рентген само потребителска такса ,а не 50 лв за снимка.Няма логика в това таксуване.Кажете ми кой член и коя точка го определя това заплащане.

Отговор

Преценката дали едно състояние е спешно е изцяло медицинска, т.е лекарите преценяват дали състоянието е спешно като прилагат обективните критерии към конкретното състояние на пациента.
Съгласно приложение № 1 „Първична извънболнична медицинска помощ“ към чл. 1 на Наредба № 9 от 2019 г. за определяне на пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса, издадена от министъра на здравеопазването, дежурните кабинети не насочват към съответно лечебно заведение за медико-диагностична дейност.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии