пациенти
От: О** Зададен на: 14/09/2009 Отговорен на: 17/09/2009Въпрос
Моля да ми отговорите как се търси отговорност на нелоялни пациенти, които са получили тройна рецепта, а в един от месеците се оказват с прекъснати здравноосигурителни права, естествено, че те си вземат лекарствата от аптеката и тъй като все някой трябва да плати тези лекарства това е или ОПЛ или аптекарят, дал лекарствата.В началото на всеки месец получаваме информация от РЗОК за пациентите с прекъснати здравноосигурителни права, но какво става в случай, че в списъка лицето не фигурира като неосигурен, изпишат му се лекарства, вземе ги от аптеката, а в следващия месец излиза в списък неосигурен и при проверка - за колко месеца- излиза вече неплащал вноски повече от четири месеца.В малките населени места не навсякъде има интернет, за да могат да се правят проверки на место за осигурителния статус на пациента във всеки даден момент.
Отговор
Лекарствените продукти, медицинските изделия и диетичните храни за специални медицински цели се предписват на лица с непрекъснати здравноосигурителни права, лица с право на здравно осигуряване, удостоверено от друга държава – членка на ЕС, или съгласно двустранни спогодби, към датата на извършване на предписанието. Лекарят носи отговорност дали пациентът е с непрекъснати права към датата на издаване на рецептата.