възствановянане на пари във връзка с извършена операция поставяне на изкуствена става

От: Г** М** А** -** М** Зададен на: 18/09/2015   Отговорен на: 29/09/2015

Въпрос

Здравейте, Преди известно време изпратихме молба УМБ за аактивно лечение Свети Георги ЕАД гр. Пловдив, на която все още нямаме отговор. В телефонен разговор с болницата ни казаха, че няма да ни възстановят парите които сме внесли във връзка с две извършени операция на вуйчо ми, който е инвалид. Моля за Вашия компетентен отговор какъв е начина за да ни се възстнавят поне част от парите които сме внесли. Прилагам ви молбата която сме пуснали до болницата и все още нямаме отговор. Благодаря Ви предварително. До изпълнителнията Директор на УМБ за активно лечение Свети Георги ЕАД гр. Пловдив МОЛБА от Георги Димитров Мочев 70 гдини от гр. Перущица, ул. "Цар Калоян" № 20 г-н Директор, Моля за Вашия компетентен отговор по мое питане във връзка с лечението ми във Вашата болница. Направени ми бяха две операции. Заплатих всичко което ми беше казано за да бъда лекуван. След изписването ми от, болницата направих запитване до здравната каса дали следва да ми бъде възстановено процент от внесените от мен пари за лечението. От там ми отговориха, че на болницата се превежда цялата сума за поставянето на изкуствената става, в запитване до счетоводството на болницата, ми отговориха, че не са компетентнипхо този въпрос и следва да се обърна към Вас. Моля, за Вашия отговор имамли право да получа част от внесените от мен пари за лечение. Прилагам: еикриза изх.№40429/2015г., и фактура №1200022737 от 09.01.2015г. и фактура №1200033376 от 08.07.2015г. дата:23.08.2015г. с уважение: Г.Мочев Моля отговора да се изпрати на настоящия емайл.

Отговор

Уважаема госпожо Миткова, уточняваме, че предназначението на услугата “on line консултации” на електронната страница на НЗОК е да информира гражданите и договорните партньори на НЗОК по въпроси, свързани с осъществяването на медицинската и дентална помощ, заплащана от Националната здравноосигурителна каса. Техническият формат на рубриката не позволява прилагането на сканирани документи от потребителите.
Може да подадете запитване/ жалба до директора на съответната районна здравноосигурителна каса по местоживеене (РЗОК) или до управителя на ЦУ на НЗОК - лично или по пощата, като  приложите копия от всички документи, които имате в наличност, и разбира се, да опишете подробно всички обстоятелства
На адрес [email protected] бихте могли също  да изпратите запитване/ жалба с приложени към нея сканирани документи (финансов бон за заплатени от Вас суми, копия от амбулаторни листове, епикриза и др.документи, с които разполагате по случая), ако имате електронен подпис.
Извън цената на клиничната пътека,НЗОК заплаща за ставна протеза за тазобедрена става съответната сума, посочена в Списъка с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ, и стойността, до която НЗОК заплаща за всяка група. В списъка, публикуван на сайта на НЗОК, в сила от  01.04.2015 г., са посочени фирмите производители и фирмите заявители в процедурата.
Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо за конкретния случай. Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в списъка. Сумата която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
Лечебното заведение (лекарят вложил медицинското изделие) попълва с „Формуляр за вложени медицински изделия, стойността на които се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека“. С него се отчитат медицинските изделия, вложени при лечението по определени клинични пътеки и заплащани извън цената на същите; екземпляр от формуляра става неразделна част от история на заболяването (ИЗ), а друг екземпляр се представя заедно с направлението за хоспитализация и се съхранява в РЗОК.
Уточнете дали сте платили изцяло стойността на протезата или сте доплатили за поставена по-скъпа става. Следва да имате издадена фактура, в която да е посочено за какво е плащането.

Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии