Възстановяване на част от сумата /според регламента на НЗОК/ при поставяне на изкуствена тазобедрена става

От: К** М** Зададен на: 06/03/2015   Отговорен на: 12/03/2015

Въпрос

Какъв е пътя за възстановяване на на регламентираната от НЗОК сума при смяна на тазобедрена става?

Отговор

Уважаеми г-н Михалджийски, за здравноосигурените граждани при лечение по клинична пътека НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата и следболничния режим с назначаване на до два  контролни прегледа в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
Сумата, която НЗОК заплаща за ставна протеза за тазобедрена става е 1080 лв. От 1 юли 2014 г. НЗОК заплаща единствено за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар.Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар.
НЗОК заплаща на лечебното заведение цената за медицинското изделие 1080 лв. отделно от всички дейности, които се заплащат от НЗОК по клинична пътека № 216 ”Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става” (за тях пациентът не дължи нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден – но не повече от 10 дни годишно, освен ако не е освободен от нея).
Сумата от 1080 лв., която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
С „Формуляр за вложени медицински изделия, стойността на които се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека“ се отчитат медицинските изделия, вложени при лечението по определени клинични пътеки и заплащани извън цената на същите; екземпляр от формуляра става неразделна част от Историята на заболяването;  а друг екземпляр се представя заедно с направлението за хоспитализация и се съхранява в РЗОК.
Когато пациентът доплаща за мед. изделие, той обикновено дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието и тази, заплащана от НЗОК. За това се издават финансови документи от болницата (фактура и др.).
Няма нормативен механизъм, чрез който НЗОК да възстановява дадени суми от пациента за медицински изделия (за лечение или за каквото и да е друго). 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии