Период на отпускане на тест ленти и свързани проблеми.
От: З** Зададен на: 04/02/2015 Отговорен на: 10/02/2015Въпрос
Здравейте, До колкото ми е известно тест лентите за глюкомер както и други помощни средства отпускани от здравната каса се издават на годишна база и право на следващо разрешение пациентът има на същата дата след една година. Това ми беше потвърдено и след обаждане на националният ви телефон за контакти! В тази връзка защо от районната здравно осигурителна каса в Благоевград (а вероятно това се случва и в други) отказват да издават разрешителни на съответната дата, а това може да стане най-рано на следващата работна дата. Нещо което и самите служители на здравната каса смятат за нередно! (и от София и от Благоевград!) Понякога се оказва че правото за разрешение се забавя с почти цяла седмица. Отговорът на въпросът на какво се дължи това, който получих от служители на РЗОК Благоевград беше че това е софтуерен проблем на въведената система за обработка на данните за което многократно са информирали НЗОК!!! Искам все пак да попитам: Защо това се допуска? Няма ли начин НЗОК да да изиска от доставчика на системата да поправи евентуалният проблем? Този проблем е от години като през всичкото това време са пращани множество сигнали. Кога най-накрая този до голяма степен чисто технически проблем ще бъде решен? До колкото разбрах този проблем засяга не само диабетици а и други хора които поучават медикаменти и помощни средства при същият ред. Моля да ме информирате за действията които са в правомощията на НЗОК и които ще бъдат предприети, както и ако някаква част на това излиза извън правомощията на НЗОК, на къде да насоча въпроса си. Друг въпрос в същият контекст е: За помощните средства, като тест ленти, важи ли правилото при лекарствата че при падеж на разрешението в почиван ден, издаването се прави в последният предшестващ работен ден? Нещо на което никой не можа да ми отговори категорично!