Здравейте! Не разбирам необходимо ли е майка ми да презаверява рецептурната си книжка, която е издадена на 18.09.2012 г. с четиризначни кодове. В аптеката първоначално казаха, че не, а последно - че според вашите нови инструкции трябва. В случай че наистина трябва, пак ли трябва да се ходи при личния лекар за ново въвеждане. Приятен ден!
Отговор
Уважаема госпожо Петрова, тъй като не сте написали диагнозите, напомняме, че съгласно Указанието за преминаване от тризначни към четиризначни МКБ-кодове при предписване и отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани от НЗОК в извънболничната помощ от 25.11.2013 г., личният лекар нанася в рецептурната книжка на пациента четиризначния/те МКБ код/ве, след което пациентът заверява книжката до 31.08.2014 г. в РЗОК. Следователно ако личният лекар е заверил МКБ-кодовете в рецептурната книжката и това не е направено в РЗОК, тя трябва да се презавери и в РЗОК.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии