В Рецептурната книжка са попълнени 15 стр. с предписани лекарства, от аптеката казват , че трябва да се купи нова книжка, а личният лекар казва, че има право да приложи още до 16 стр. разпечатки с предписани лекарства.
Кое е правилно?
Отговор
Уважаема госпожо Петрова, при необходимост от издаване на нова рецептурна книжка, старата се прекратява от РЗОК. Нова рецептурна книжка се преиздава само след като здравноосигуреното лице е получило изписаните по старата рецептурна книжка лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели. Право да вписва диагнози в рецептурната книжка има само общопрактикуващ лекар (ОПЛ) или негов заместник (за срока на заместване), при който здравноосигуреното лице е осъществило постоянен или временен избор. Книжката е валидна след заверяване от РЗОК или поделенията на РЗОК. Нова такава може да се закупи от аптека сключила договор с НЗОК.
За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.
Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.
Използваме данните ви за:
Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
Строго необходими бисквитки
Функционални
Аналитични
Реклама
Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии