грешки в комуникацията с НЗОК
От: С** Зададен на: 30/07/2014 Отговорен на: 31/07/2014Въпрос
1. При опит да използвам телефон 080014800 се оказва, че не е приложим към аналогови телефони или никой не се обажда. Това е неравнопоставеност в комуникацията. 2.- При опит да ползвам електронните услуги на касата се оказва, че Гугъл хрома ме предупреждава, че препратката към сайтовете Е С ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ, ЧЕ СЕРТИФИКАТЪТ ЗА СИГУРНОСТ НЕ Е НАДЕЖДЕН ...??? Как ИТ-специалистите са допуснали такъв пропуск? Що за немарливост! 3. КАК ДА РАЗБЕРА ДАЛИ РЕЦЕПТУРНАТА МИ КНИЖКА СЕ НУЖДАЕ ОТ ПРЕЗАВЕРКА ? - от 5-6 години не ползвам лекарството, което преди беше вписано в рецептурната ми книжка, а ми предстои да приемам нови лекарства ? 4. Защо в сайта на НЗОК няма списък с РЗОК- София-град с адресите и работното време, както и телефони. В менюто на РЗОК са посочени обществените поръчки, но не и информацията необходима на пациентите. Кой определя структурата на въпросното меню и що за формализъм, че се предоставя полезна информация? 5. Припоръката ми е сайта да се структурира по начин - максимално обслужващ ЗОЛ. Надявам се да обърнете внимание на тези важни въпроси.
Отговор
Адресите и телефонните номера на районните здравноосигурителни каси (РЗОК) са публикувани в меню „Контакти“.
Случаите, в които се изисква презаверка в РЗОК на заверените диагнози в рецептурните книжки от тризначни в четиризначни МКБ-кодове, както и заверка на нови диагнози в рецептурните книжки, са описани в „Указание за преминаване от тризначни към четиризначни МКБ–кодове при предписване и отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани от НЗОК в извънболничната помощ“.
На сайта на НЗОК, в меню „Лекарства“, линк „За договорните партньори на НЗОК“ – „Изпълнители на медицинска/дентална помощ“ е публикувано Указанието.