Промяна в списъка на лекарствата, които НЗОК заплаща - NOEPIX
От: Г** И** И** Зададен на: 25/09/2017 Отговорен на: 29/09/2017Въпрос
Здравейте, Майка съм на болно от епилепсия дете, на което е изписан NOEPIX 500 mg. по здравна каса. От аптеките ми казват, че лекарството е изтеглено, няма го никъде в складовете и е извадено от списъка на лекарствата, които НЗОК заплаща, считано от 16 септември. Личната лекарка на детето също е получила съобщение от НЗОК, че лекарството не подлежи вече на заплащане от касата. В същото време, при преглед на публикувания на страницата ви Списък, в последната му редакция, виждам че въпросното лекарство все още фигурира в него. Моля за информация какъв точно е случая и дали трябва спешно да се свързвам с лекуващия невролог на детето за изготвяне на нов протокол и замяна на лекарството. По общоизвестни причини, това е лекарство, което не бива да се спира изобщо, затова надявам се да получа бърз отговор.
Отговор
НЗОК кодовете на лекарствения продукт ще бъдат активни до 30.09.2017 г. Издадените преди 16.09.2017 г. рецептурни бланки, могат да бъдат изпълнявани в срока им валидност, но не по-късно от 30.09.2017 г.
С цел безпроблемно осигуряване достъпа на здравноосигурените лица (ЗОЛ) до терапия с лекарствени продукти общопрактикуващият (личният) лекар следва да насочи пациента към лекуващия специалист за предлагане на терапевтична алтернатива на посочените лекарствени продукти, съобразно наличните в Приложение № 1 на Позитивния лекарствен списък (ПЛС) лекарствени продукти с INN Levetiracetam.
Да не се заверяват в РЗОК нови протоколи за предписване на лекарства, заплащани от НЗОК/РЗОК за Noepix Film coated tablet 500 mg х 30, а действащите протоколи да бъдат анулирани.
В „Списък с лекарствени продукти, които НЗОК заплаща по реда на Наредба № 10 от 24 март 2009 г. за условията и реда за заплащане на лекарствени продукти по чл. 262, ал.4, т.1 от Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина, на медицински изделия и на диетични храни за специални медицински цели“, в сила от 16 септември 2017 година, в колона „НЗОК-код на лекарствения продукт“ липсва код, поради което общопрактикуващият лекар (ОПЛ) не може да издаде рецепта и коректно Ви е информирал за това. Коректна информация сте получили и от аптеката. В този смисъл трябва да имате доверие в договорните партньори на НЗОК - лекари предписващи и аптеки - отпускащи лекарствени продукти.
В колона „Код на търговец/и на едро, посочен/и от притежателя на разрешение за употреба на лекарствения продукт“ е записано и маркирано в жълто „Подадено е писмено заявление за прекратяване заплащането на лекарствения продукт от притежателя на разрешението за употреба по реда на Наредба 10 от 24 март 2009г.“.