ПРЕМИНАВАНЕ ОТ ТРИЗНАЧНИ КЪМ ЧЕТИРИЗНАЧНИ КОДОВЕ

От: С** П** Зададен на: 04/12/2013   Отговорен на: 06/12/2013

Въпрос

БИХ ИСКАЛА ДА ПОПИТАМ ЗАЩО ПРИ ПРЕМИНАВАНЕ ИЗЦЯЛО КЪМ ЧЕТИРИЗНАЧНИ МКБ КОДОВЕ В РЕЦЕПТУРНИТЕ КНИЖКИ ИМА КОДОВЕ, КОИТО СЕ ИЗПИСВАТСАМО С ТРИ ЗНАКА И В АПТЕЧНИЯ СОФТУЕР СЕ ПОДАВА ИНФОРМАЦИЯ, ЧЕ НЕ СЪЩЕСТВУВА ЧЕТИРИЗНАКОВ КОД ЗА ТОВА ЗАБОЛЯВАНЕ КАТО НАПРИМЕР I10,I48,N40, G20.АКО ИМА СПИСЪК С ВСИЧКИ МКБ КОДОВЕ КЪДЕ МОГА ДА ГИ ОТКРИЯ.

Отговор

Уважаема госпожо Петрова, съгласно Наредба № 38 от 2004 г. за определяне на списъка на заболяванията, за чието домашно лечение Националната здравноосигурителна каса заплаща лекарства, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели напълно или частично, посочените МКБ-кодове са тризначни. Това е отразено в Приложение №1 на Позитивния лекарствен списък (ПЛС) и респективно в аптечния софтуер. Лекарствените продукти, предназначени за тези заболявания, следва да се предписват и отпускат с тризначни МКБ-кодове.


Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии