прием в София мед
От: М** Зададен на: 26/09/2013 Отговорен на: 30/09/2013Въпрос
На 20,08,2013г ми бе извършена колонография в СОФИЯМЕД,Постъпих с талон 7 за прием в отделението,Трябваше да платя 160лв за упойка, Учудването ми бе огромно ,когато ми бе издадена фактура за избор на екип/д-р П,Петров/, При получаване на епикризата бе отбелязано,че съм с 3 дневен престой в болницата , Неприятното е ,че след приключване на процедурата не ми бе предоставена възможност да се възстановя след упойката, Редно ли е да заплащам след като съм по клинична пътека с талон и да се отбелязва в епикризата,че съм престояла 3 дни в отделението ?
Отговор
Необходимостта от извършването на дадена диагностична или терапевтична процедура, включена в алгоритъма на съответната клинична пътека, както и начинът, по който тя може да бъде осъществена, се определя единствено от лекуващия лекар въз основа на направената оценка на обективното състояние на пациента и наличните индикации за нейното провеждане. Следователно ако в алгоритъма клиничната пътека, по която сте била хоспитализирана, е включена посочената от Вас процедура, Вие не трябва да заплащате допълнителни суми на лечебното заведение.
В епикризата на всеки пациент трябва да се отразява точното времетраене на неговия престой в съответното лечебно заведение.
В случаите, когато здравноосигурен гражданин не е доволен от медицинска или дентална помощ, оказана от договорен партньор на НЗОК, той може да подаде писмена жалба до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК) или до НЗОК. В жалбата следва да бъдат описани всички известни на подателя обстоятелства по случая, както и да бъдат приложени копия от платежни документи (ако има такива).
Ако адресирате жалбата си до директора на РЗОК или до Управителя на НЗОК, по Вашия сигнал ще бъде извършена проверка, за резултатите от която ще бъдете уведомена.