прием в София мед

От: М** Зададен на: 26/09/2013   Отговорен на: 30/09/2013

Въпрос

На 20,08,2013г ми бе извършена колонография в СОФИЯМЕД,Постъпих с талон 7 за прием в отделението,Трябваше да платя 160лв за упойка, Учудването ми бе огромно ,когато ми бе издадена фактура за избор на екип/д-р П,Петров/, При получаване на епикризата бе отбелязано,че съм с 3 дневен престой в болницата , Неприятното е ,че след приключване на процедурата не ми бе предоставена възможност да се възстановя след упойката, Редно ли е да заплащам след като съм по клинична пътека с талон и да се отбелязва в епикризата,че съм престояла 3 дни в отделението ?

Отговор

Уважаема г-жо Николова, при прием по клинична пътека в лечебно заведение за болнична помощ НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, които са включени в диагностично-лечебния алгоритъм на съответната клиничната пътека. По някои клинични пътеки здравноосигуреното лице следва да заплати за определени скъпоструващи медицински изделия, за които изрично е упоменато в алгоритъма на пътеката, че не се заплащат от НЗОК.
Необходимостта от извършването на дадена диагностична или терапевтична процедура, включена  в алгоритъма  на съответната клинична пътека, както и начинът,  по който  тя може да бъде осъществена, се определя единствено от лекуващия лекар въз основа на направената оценка на обективното състояние на пациента и наличните индикации за нейното провеждане. Следователно ако в алгоритъма  клиничната пътека, по която сте била хоспитализирана, е включена посочената от Вас процедура, Вие не трябва да  заплащате допълнителни суми на лечебното заведение.
В епикризата на всеки пациент трябва да се отразява точното времетраене на неговия престой в съответното лечебно заведение.
В случаите, когато здравноосигурен гражданин не е доволен от медицинска или дентална помощ, оказана от договорен партньор на НЗОК, той може да подаде писмена жалба до директора на съответната районна здравноосигурителна каса (РЗОК) или до НЗОК. В жалбата следва да бъдат описани всички известни на подателя обстоятелства по случая, както и да бъдат приложени копия от платежни документи (ако има такива). 
Ако адресирате жалбата си до директора на РЗОК или до Управителя на НЗОК, по Вашия сигнал ще бъде извършена проверка, за резултатите от която ще бъдете уведомена.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии