Въпрос за частото ми заплащане при лечението ми в "Токуда",поема ли се от НЗОК?

От: Г** Н** Д** Зададен на: 03/09/2017   Отговорен на: 08/09/2017

Въпрос

На 09.09.2014г.бях приет в б-ца "Токуда'' без да имам направление от джипито ми/срещу заплащане./ за лечение в продължение на две седмици. Това ми струваше около 2,000 лв. Сега когато имам уникален код виждам текст" одобрено от НЗОК за плащане /онлайн подадена дейност/ Искам да попитам при положение,че съм си платил лечението , НЗОК плаща ли и тя ?

Отговор

Уважаеми г-н Душев,
От въпроса не става ясно дали сте били с прекъснати здравноосигурителни права и затова сте заплатили лечението си в болницата. Обстоятелството, че сте постъпили без направление от Вашия личен лекар, не означава  непременно, че трябва да заплащате оказаната медицинска помощ, тъй като например при спешни случаи самото лечебно заведение за болнична помощ може да Ви хоспитализира. От въпроса не става ясно и точно за какво сте заплатили 2000 лв., какво е заболяването Ви, по коя клинична пътека сте лекуван.
След като в електроното здравно досие виждате, че лечебното заведение за болнична помощ е подало отчет към НЗОК за заплащане на извършената дейност, това означава, че дейността е извършена на лице с непрекъснати/възстановени здравноосигурителни права. Уточнете точно за какво сте заплатили 2000 лв. Има медицински изделия и консумативи по някои клинични пътеки, които не се заплащат от НЗОК.  Ако такива не се е наложило да бъдат използвани при лечението Ви, може да подадете заявление/жалба до РЗОК София или до НЗОК. Опишете подробно обстоятелствата по случая и приложете копия на всички финансови и медицински документи, с които разполагате, за да бъде извършена проверка от контролните органи на институцията.
 
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии