Операция на тазобедрена става

От: П** Г** Зададен на: 05/02/2020   Отговорен на: 05/02/2020

Въпрос

Здравейте, баща ми ххх е на ххх падна и си счупи шийката на лява тазобедрена става. Наложи се операция. Оперираха го на ххх. в гр.ххх в МБАЛ-ххх ххх Заплатих за ставата имплант- 1292 лв. Консумативи- 200лв. Консултации- 80, за престой и храни ден, 12 дни - 403 лв. Общо около 2000 лв. Покрива ли Здравната каса някаква част от тези средства. Имам фактури и епикриза от болницата. Благодаря предварително!

Отговор

Уважаеми г-н Гугов,
За да бъде извършена операция на тазобедрена става по линия на НЗОК, Вашият баща трябва да е постъпил в лечебно заведение за болнична помощ, сключило договор с РЗОК/НЗОК по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“.
Информираме Ви, че НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
За тези дейности пациентът не дължи нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден - но не повече от 10 дни годишно, освен ако не е освободен от нея (какъвто може би е конкретният случай). Допустимо е здравноосигурените пациенти, получили медицинска помощ в болница в рамките на клинична пътека, да доплатят за избор на екип (лекар), специални битови условия (ВИП стая), храна по избор и др., ако изрично са заявили желание за това.  Пациентът следва да бъде писмено уведомен предварително за размера на сумата, която трябва да внесе, като се получи неговото изрично писмено съгласие за това.  За всяко едно плащане болницата издава фактура, в която следва да е посочен конкретно видът на плащането и другите задължителни по закон елементи. Всички останали плащания и доплащания са нерегламентирани.
По въпроса за сумата, която сте заплатили за тазобедрената става, Ви информираме, че НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК, в сила от 01.06.2019 г. – група 5-та.
Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в Списъка (например за тазобедрена става – 1080 лв., 1358 лв., 1435 лв.) Ако на пациента е поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса. Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането и точно описание на името на изделието...
Сумата, която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии