заплащане на лекарства от пациента при лечение в болнично заведение по клинична пътека
От: Е** П** Зададен на: 19/04/2013 Отговорен на: 30/04/2013Въпрос
Уважаеми Дами и Господа от НЗОК, В ортопедичната болница в Горна баня ни бе поискано преди операция по клинична пътека да закупим антибиотик и хепарин. Това, доколкото ми е известно, е нередно и въпросът ми е - какви ще са санкциите към здравното заведение (и ще има ли изобщо такива!) при подаване на сигнал от пациента за такова нарушение. До колкото имам информация това е общоприета практика от лечебните заведения. С уважение Ева Пешева
Отговор
1. основното заболяване, за което е хоспитализирано лицето;
2. новооткрито заболяване по време на стационарното лечение;
3. промяна на терапията за придружаващи хронични заболявания, назначена от лекар в извънболничната помощ и заплащана от НЗОК.
При хоспитализиране на здравноосигурено лице с хронични заболявания, извън хипотезите по чл.68, ал.2 от НРД 2012 лекарят от извънболничната помощ може да предписва лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни без извършване на преглед, като в амбулаторния лист в поле „анамнеза“ се отбелязва, че предписанието се извършва за хоспитализирано лице.
НЗОК няма законови основания да връща средствата, които ЗЗОЛ е изразходвало, за да закупи медикаменти, които е трябвало да осигури лечебното заведение.
Здравноосигурените лица имат право да подадат жалба по съответния ред в РЗОК или в НЗОК, като опишат всички обстоятелства по случая.