закупуване на лекарства по време на хоспиталицзация

От: И** Д** Зададен на: 23/10/2012   Отговорен на: 25/10/2012

Въпрос

Приет съм в болница по пътека номер 3.При консултация с кардиолог ми предписва ново лекарство , което трябв да започна да взимам веднага. Въпросът ми е: Кой трябва да осигури това лекарство, болницата респ. отделението в което се намирам, докато се лекувам там - в болницата! или аз трябва да излезна от болницата да си го купя от някоя аптека, и вторият ми въпрос кой трябва да информира болния за неговото състояние и начин на лечение....защото забелязвам ,че лекарите , с голяма досада отговарят на въпроси зададени от болните,които според мен имат право на информираност...има ли някакъв нормативен документ , който задължава лекуващите да информират болния за неговото състояние!

Отговор

Уважаеми г-н Делчев, на въпроса Ви за лекарствата, които трябва да вземате за хронично заболяване в условия на хоспитализация, отговаряме следното:  Съгласно  Националния рамков договор  за медицински дейности 2012г., чл.45 (3), в случай на хоспитализиране на здравноосигурено лице, за периода на хоспитализацията Националната здравноосигурителна каса не заплаща лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни, предписани от лекар от лечебно заведение за извънболнична помощ, необходими за:
1. основното заболяване, за което е хоспитализирано лицето;
2. новооткрито заболяване по време на стационарното лечение;
3. промяна на терапията за придружаващи хронични заболявания, назначена от лекар в извънболничната помощ и заплащана от НЗОК.
При хоспитализиране на здравноосигурено лице с хронични заболявания, извън хипотезите по чл.68, ал.2, лекарят от извънболничната помощ може да предписва лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни без извършване на преглед, като в амбулаторния лист в поле „анамнеза“ се отбелязва, че предписанието се извършва за хоспитализирано лице.
Относно въпроса Ви за информирането на пациента по време на лечение в болнично лечебно заведение, уточняваме, че лекуващият лекар предоставя на пациента документ за информирано съгласие, в който е описано какво представлява заболяването му/операцията, която му предстои. След като се запознае с този документ, пациентът го подписва.  Документът № 4 „Информация за пациента“ (родителя/настойника/попечителя) се предоставя на пациента (родителя/настойника/попечителя) в хода на лечебно-диагностичния процес;
 Декларацията за информирано съгласие от страна на пациента по отношение провежданите процедури в хода на лечебно-диагностичния процес се изработва от изпълнителя на болнична помощ.
Вашето впечатление относно поведението и отношението на лекарите към пациентите може да отнесете към Етичната комисия на Българския лекарски съюз.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии