закупуване на лекарства по време на хоспиталицзация
От: И** Д** Зададен на: 23/10/2012 Отговорен на: 25/10/2012Въпрос
Приет съм в болница по пътека номер 3.При консултация с кардиолог ми предписва ново лекарство , което трябв да започна да взимам веднага. Въпросът ми е: Кой трябва да осигури това лекарство, болницата респ. отделението в което се намирам, докато се лекувам там - в болницата! или аз трябва да излезна от болницата да си го купя от някоя аптека, и вторият ми въпрос кой трябва да информира болния за неговото състояние и начин на лечение....защото забелязвам ,че лекарите , с голяма досада отговарят на въпроси зададени от болните,които според мен имат право на информираност...има ли някакъв нормативен документ , който задължава лекуващите да информират болния за неговото състояние!
Отговор
1. основното заболяване, за което е хоспитализирано лицето;
2. новооткрито заболяване по време на стационарното лечение;
3. промяна на терапията за придружаващи хронични заболявания, назначена от лекар в извънболничната помощ и заплащана от НЗОК.
При хоспитализиране на здравноосигурено лице с хронични заболявания, извън хипотезите по чл.68, ал.2, лекарят от извънболничната помощ може да предписва лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни без извършване на преглед, като в амбулаторния лист в поле „анамнеза“ се отбелязва, че предписанието се извършва за хоспитализирано лице.
Относно въпроса Ви за информирането на пациента по време на лечение в болнично лечебно заведение, уточняваме, че лекуващият лекар предоставя на пациента документ за информирано съгласие, в който е описано какво представлява заболяването му/операцията, която му предстои. След като се запознае с този документ, пациентът го подписва. Документът № 4 „Информация за пациента“ (родителя/настойника/попечителя) се предоставя на пациента (родителя/настойника/попечителя) в хода на лечебно-диагностичния процес;
Декларацията за информирано съгласие от страна на пациента по отношение провежданите процедури в хода на лечебно-диагностичния процес се изработва от изпълнителя на болнична помощ.
Вашето впечатление относно поведението и отношението на лекарите към пациентите може да отнесете към Етичната комисия на Българския лекарски съюз.