Оперативна процедура с алопластика на тазобедрена става

От: Д** А** И** Зададен на: 21/06/2019   Отговорен на: 27/06/2019

Въпрос

Здравейте! На 17.06.2019 г. ми беше извършена оперативна процедура с алопластика на тазобедрена става в следствие на претърпяна травма. В последствие ми беше дадена бележка от здравното заведение за заплащане на сумата от 4 500 /четири хиляди и петстотин/ лева за извършената процедура. Упоменатата сума бе заплатена. Въпросът ми е: НЗОК не покрива ли част от сумата, при положение, че съм здравно-осигурено лице, и ако - да, какво следва в моя случай, когато съм заплатила пълната сума? Предварително Ви благодаря за отделеното време и отговор. Приятен ден!

Отговор

Уважаема г-жо Иванова,
Вие сте постъпили в лечебно заведение за болнична помощ, сключило договор с РЗОК/НЗОК по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“.
НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа, задължително записани в епикризата, в рамките на 30 дни след изписването, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
За тези дейности не дължите нищо, с изключение на потребителската такса за болничен престой - по 5.80 лв. на ден – но не повече от 10 дни годишно, освен ако не сте освободена от нея.
НЗОК заплаща единствено за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ. Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК.
Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в Списъка (напр. за тазобедрена става - 1080 лв., 1358 лв., 1435 лв.) Ако пациентът поиска да му бъде поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса.
Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането. Сумата, която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии