Протеза за тазобедрена става

От: К** Д** Н** Зададен на: 22/07/2019   Отговорен на: 24/07/2019

Въпрос

Предварително се извинявам 'че задавам въпрос,който дублира налични отговори/от 2014год./, с оглед на постоянните промени в изисквания и закони ,въпросът ми е следния: Възстановява ли се стойноста на поставената става?Какви документи са необходими?Какъв е срокът,в който трябва да се представят документите? Майка ми е диабетик и оперирана февруари 2019 във Велико Търново.Заплатихме цената на ставата в каса,имаме касов документ.

Отговор

Уважаема г-жо Николова,
Майка Ви е постъпила в лечебно заведение за болнична помощ, сключило договор с РЗОК/НЗОК по клинична пътека № 218 „Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става“.
НЗОК заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, само ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болничната медицинска помощ. (Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК - в рубрика „За болници“ - меню „Медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ“ - линк „Списък с медицински изделия по групи, които НЗОК заплаща в условията на болничната медицинска помощ, и стойността, до която НЗОК заплаща за всяка група“, в сила от  01.06.2019 г.
В зависимост от типа/вида на поставеното медицинско изделие, стойността на което се заплаща от НЗОК извън цената на клиничната пътека, НЗОК заплаща на лечебното заведение съответната сума до стойността, посочена срещу всяка една позиция в Списъка (напр. за тазобедрена става – 970 лв., 1080 лв., 1358 лв., 1435,60 лв.) Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Ако на пациента бъде поставено по-скъпо медицинско изделие, той доплаща сумата над тази, осигурена по здравна каса.
Болницата задължително издава финансови документи, в които е посочено за какво е плащането. Сумата, която се заплаща от НЗОК, се превежда на лечебното заведение, а не на пациента, след като вложеното медицинско изделие се отчете по определен ред, т.е. пациентът заплаща на болницата разликата в цената.
НЗОК няма законови правомощия да възстановява суми на здравноосигурени лица. Тя е в договорни отношения с изпълнителите на медицинска помощ.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии