Възстановяване на сума заплатена за смяна на тазобедрена става

От: Я** К** Д** Зададен на: 11/04/2019   Отговорен на: 16/04/2019

Въпрос

Здравейте! Преди година и половина смених тазобедрена става, като ми беше казано, че част от сумата за самата става поема от НЗОК по съответната клиничната пътека, а останалата платих аз. Въпросът ме е, дали в този случай имам право на възстановяване на част от заплатената от мен сума / след като касата вече е поела част от разхода тогава/ и ако е така, какви документи трябва да представя, в коя институция и има ли срок за подавнето им, тъй като вече е минала повече от година. А също така, когато част от сумата за импланта се поема от НЗОК, къде е упомената точната сума поета от касата и следва ли пациента да получи документ или уверение за нея, за да се знае дали действитено той плаща част от импланта или всъщност целия такъв, а болницата взема сумата и от касата и от пациента? В кое звено мога да направя тази проверка? Благодаря!

Отговор

Уважаема г-жо Душева,
При лечение по клинична пътека  № 218 “Оперативни процедури с алопластика на тазобедрена и колянна става” НЗОК заплаща на изпълнителите на болнична помощ за всички медицински дейности, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата с назначаване на два контролни прегледа в рамките на един месец след дехоспитализация, в същото лечебно заведение за болнична помощ.
НЗОК заплаща на лечебното заведение стойността на тазобедрената протеза, отделно от всички дейности. Касата заплаща за медицински изделия, прилагани в болничната медицинска помощ, ако те са включени в т.нар. Списък с медицински изделия, които НЗОК заплаща в условията на болнична медицинска помощ (Списъкът е публикуван на сайта на НЗОК – www.nhif.bg).  
Например сумата, която НЗОК заплаща за протеза за тазобедрена става, е 1500 лв., 1080 лв. или 1560 лв. в зависимост от вида на ставата и подгрупата, в която попада.
Най-подходящото медицинско изделие се определя от лекуващия лекар. Доплащането от страна на пациента зависи от изделието, което е необходимо конкретно за неговия случай. Ако пациентът доплаща за медицинско изделие, той дава сума, която представлява разликата между стойността на изделието (закупено от болницата) и тази, заплащана от НЗОК. Болницата задължително издава документи (вкл. фактура), в която е посочено за какво е плащането от пациента.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии