лечение

От: С** П** Т** Зададен на: 02/02/2019   Отговорен на: 05/02/2019

Въпрос

Здравейте! Вече две години всеки месец изпитвам огромни затруднения при взимането на изписания ми инсулин -НовоМикс 30. - системно липсващо в складовете лекарство. Кога ще се нормализира доставката на това живото поддържащо лекарство?Какво да направя след като не можах да си получа лекарството през януари тази година? Нямаше го по складовете,както и в аптеката в която ежемесечно взимам лекарствата си.Нямам физическа възможност да обикалям от аптека на аптека.Това меко казано е пълна безотговорност и геноцид към диабетиците!Възмутена съм до дъното на душата си от безсърдечието на КОЙ? И аз ме знам!

Отговор

Уважаема г-жо Томова,
Информираме Ви, че съгласно индивидуалния договор на аптеката с НЗОК/РЗОК, при липса или недостатъчно налично количество на лекарствен продукт в аптеката, магистър-фармацевтът се задължава да го достави не по-късно от 24 часа, считано от момента на постъпване на рецептурната бланка. В този случай датата и часът на постъпването на рецептата се отразяват върху нея. Невъзможността се удостоверява с писмен отказ за доставка от търговец на едро до Изпълнителя или с други подходящи писмени доказателства. При отказ на търговеца да достави лекарствения продукт аптеката е задължена да уведоми фирмата производител и вносител, за да получи информация за времето на доставка. Договорът за доставка на лекарствени продукти е между аптеката и търговеца на едро. НЗОК не определя търговците на едро, които ще дистрибутират съответния лекарствен продукт. Те се посочват от Притежателя на разрешението за употреба в писменото заявление.
Не е в правомощията на НЗОК да упражнява контрол при търговията на едро с лекарствени продукти, в това число и при осъществяване на некоректни практики (паралелен износ).
НЗОК само заплаща за лекарствени продукти, включени в Позитивния лекарствен списък и предназначени за домашно лечение на заболявания, определени с Наредбата по чл. 45, ал. 3 от Закона за здравното осигуряване, след получаване на писмено заявление от притежателя на разрешението за употреба или негов упълномощен представител, че желае съответният лекарствен продукт да се заплаща.
Към днешна дата в НЗОК не са постъпвали нито устни запитвания на горещия телефон, нито писмени запитвания в рубриката online консултации относно липси на цитираните от Вас лекарствени продукти.
Фирма Novo Nordisk A/S, Дания не е уведомила НЗОК за спиране на вноса или затруднения с доставката на лекарствения продукт NovoMix 30 Penfill Suspension for injection 100 U/ml - 3 ml . Той е включен в Приложение № 1 на Позитивния лекарствен списък, съгласно който НЗОК заплаща за домашно лечение.
Информация относно лекарствените продукти и техните цени може да се следи на сайта на НЗОК - линк „Лекарства, медицински изделия и храни”, подлинк „Лекарствени продукти” – „Списък на лекарства, които НЗОК заплаща“. В колона „Търговец на едро” или „Търговец на дребно” е стойността на лекарствения продукт, в колона „ниво на заплащане” е отбелязана стойността, която НЗОК заплаща, а разликата между тях е стойността, която здравноосигуреното лице трябва да заплати.
Лекарственият продукт NovoMix 30 Penfill Suspension for injection 100 U/ml - 3 ml се дистрибутира от пет търговци на едро.
Информираме Ви, че е активирана интернет платформа за подаване на горещи сигнали за липсващи лекарства и за недостиг на лекарствени продукти и пациентите вече могат да се възползват от възможностите, които тя предлага. Платформата бе представена на Седмата конференция на Федерация „Български пациентски форум“. Тя е създадена от Българската асоциация за развитие на паралелната търговия с лекарства (БАРПТЛ) и вече е на разположение 24 часа в денонощието. Пациентите и техните близки могат да подадат сигнал за липсващ медикамент на адрес www.parallel-trade-development.org.   
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии