некоректно отношение на аптекар в аптеки "ХХХ"
От: Р** Я** Зададен на: 14/01/2019 Отговорен на: 16/01/2019Въпрос
Здравейте! Подавам оплакване по повод, това че управителя на Аптека "XXX" в гр. Y, област Y - Госпожа А. Б., отказа да ми продаде хомеопатични лекарства, които бяха в наличност в аптеката, бяха предварително поръчани и от които се нуждаех по спещност. Отговорът на аптекарката беше: -"Не мога да се занимавам да ви ги търся." Наложи се в събота да пътувам до гр. Y, в лошо здравословно състояние, за да си ги набавя от там.
Отговор
Контролните органи на НЗОК/РЗОК извършват проверки на аптеки по отношение изпълнение на сключения договор с НЗОК/РЗОК за отпускане на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за домашно лечение, заплащани напълно или частично от НЗОК.
Аптека, сключила договор с НЗОК/РЗОК, се задължава да отпуска на здравноосигурените лица (ЗОЛ) лекарствени продукти, включени в приложение №1 на Позитивния лекарствен списък (ПЛС), за домашно лечение на територията на страната, заплащани напълно или частично от НЗОК .
Хомеопатичните лекарства не са включени в този Списък и не се залащат от НЗОК.
За случая, поради некоректно отношение на фармацевт може да се обърнете към Комисията по етика на Българския фармацевтичен съюз.