обслужване на пациенти в Пирогов

От: Г** А** Д** Зададен на: 20/11/2017   Отговорен на: 20/11/2017

Въпрос

Моля Ви спешно да ми отговорите по закон за здравето редно ли е след като съм с непрекъснати осигуровки и съм пациент на Пирогов да плащам за превръзки и махане на конци като съм лежала там и ми казват че в рамките на един месец нямам право на направление и да ходя на друго място като пациент ????? БЛАГОДАРЯ И ЛЕКА РАБОТА

Отговор

Уважаема госпожо Димова,
НЗОК заплаща на лечебните заведения за болнична помощ за всички медицински дейности по клинични пътеки, включващи: изследвания, предоперативна подготовка, операция, лечение в болницата, с назначаване до два контролни прегледа след изписването на пациента, задължително записани в епикризата.
От така зададения от Вас въпрос не става ясно дали Вие имате предвид именно тези контролни прегледи.

Принципно, в едномесечния срок от изписване от болницата личният лекар няма право да издаде направление към специалист със специалност по профила на заболяването, за което сте били хоспитализирана, тъй като прегледът трябва да се извърши в същото болнично заведение. За явяване на преглед при специалист от извънболничната помощ за същото заболяване, след изтичането на този месец, личният лекар може да издаде ново направление.
По отношение на въпроса дали трябва да заплащате за превръзките и за махането на конците, Ви информираме, че НЗОК заплаща медицинските дейности, извършени по време на болничния престой, както и двата контролни прегледа след изписване (самите прегледи).
НЗОК заплаща за дейностите по клиничната пътека, които включват: медико-диагностични изследвания, медицински процедури и прегледи, необходими за удостоверяване на необходимостта от хоспитализация; медицински дейности по клиничната пътека, в стойността на които се включват необходимите за дейността лекарствени продукти, анестетици и контрастни вещества (извън тези, които са изрично посочени), медицински изделия (извън тези, които се заплащат изцяло или частично от НЗОК); услуги, включващи професионални грижи и диетично хранене, предоставени на пациентите по време на тяхната хоспитализация; медицинска експертиза на временната неработоспособност на пациентите; до два контролни прегледа, задължително вписани в епикризата (освен ако в диагностично-лечебния алгоритъм на клиничната пътека не е предвидено друго) и извършени в лечебното заведение за болнична помощ, при явяване на пациента в рамките на един месец след дехоспитализацията.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии