Такси в болница
От: П** С** Зададен на: 22/10/2018 Отговорен на: 23/10/2018Въпрос
В момента съм приета в болница в ххх в гр. Пловдив. Лежах в кардиологично отделение и заплатих такса от 50 лв. На третия ден от престоя си получих силно главоболие и след като не беше повлияно от медикаменти, се наложи консултация с невролог. Предложиха ми да постъпя в неврология за изясняване причината за главоболието. На следващия ден ме преместиха в неврологично отделение. Въпросът ми е: Редно ли е, след като ме местят от едно отделение в друго, на една и съща болница, отново да ми вземат такса от 60 лева, която заплатих.
Отговор
От така зададения въпрос не става ясно по коя клинична пътека сте била приета в болница.
При положение, че в лечебно-диагностичния алгоритъм на клиничната пътека няма посочени скъпоструващи консумативи/медицински изделия, които НЗОК не поема, Вие не би трябвало да плащате никакви такси, с изключение на потребителската такса за болничен престой от 5.80 лв. за всеки ден болнично лечение. За всяка заплатена от Вас сума трябва да Ви бъде издаден финансов документ, в който да бъде посочено за какво е плащането.
Ако желаете, може да подадете заявление/жалба до районната здравноосигурителна каса, с която лечебното заведение за болнична помощ има сключен договор. Опишете подробно обстоятелствата по случая и приложете копия на всички финансови и медицински документи, с които разполагате, за да бъде извършена проверка от контролните органи на институцията. За резултатите от проверката ще бъдете своевременно уведомена.