Такси в болница

От: П** С** Зададен на: 22/10/2018   Отговорен на: 23/10/2018

Въпрос

В момента съм приета в болница в ххх в гр. Пловдив. Лежах в кардиологично отделение и заплатих такса от 50 лв. На третия ден от престоя си получих силно главоболие и след като не беше повлияно от медикаменти, се наложи консултация с невролог. Предложиха ми да постъпя в неврология за изясняване причината за главоболието. На следващия ден ме преместиха в неврологично отделение. Въпросът ми е: Редно ли е, след като ме местят от едно отделение в друго, на една и съща болница, отново да ми вземат такса от 60 лева, която заплатих.

Отговор

Уважаема г-жо Стоянова,
От така зададения въпрос не става ясно по коя клинична пътека сте била приета в болница.
При положение, че в лечебно-диагностичния алгоритъм на клиничната пътека няма посочени скъпоструващи консумативи/медицински изделия, които НЗОК не поема, Вие не би трябвало да плащате никакви такси, с изключение на потребителската такса за болничен престой от 5.80 лв. за всеки ден болнично лечение. За всяка заплатена от Вас сума трябва да Ви бъде издаден финансов документ, в който да бъде посочено за какво е плащането.
Ако желаете, може да подадете заявление/жалба до районната здравноосигурителна каса, с която лечебното заведение за болнична помощ има сключен договор. Опишете подробно обстоятелствата по случая и приложете копия на всички финансови и медицински документи, с които разполагате, за да бъде извършена проверка от контролните органи на институцията. За резултатите от проверката ще бъдете своевременно уведомена.
Върни се в началото на страницата
Управление на вашата поверителност

За оптималната работа на интернет страницата, порталът на НЗОК и нашите партньори използваме технологии, за да съхраняваме и/или да имаме достъп до информация за устройството Ви – бисквитки или cookies. Приемайки тези технологии, Вие позволявате на НЗОК и на партньорите ни да обработваме лични данни на този сайт, като поведението Ви или уникални идентификатори за Вашето устройство. Несъгласието или отмяната на съгласие може да се отрази неблагоприятно върху някои характеристики или функции.

Кликнете долу, за да се съгласите с гореспоменатото или да направите конкретен избор, включително да упражните правото си на несъгласие с това компании да обработват лична информация, базирана на легитимен интерес, а не съгласие. Можете да промените избора си по всяко време, като кликнете върху „Настройки“ по-долу.

Използваме данните ви за:

  • Точни данни за географско позициониране и идентификация чрез сканиране на устройства
  • Персонализирани реклами и съдържание, измерване на реклами и съдържание, статистика за аудиторията и разработване на продукти
  • Строго необходими бисквитки
  • Функционални
  • Аналитични
  • Реклама
  • Бисквитки за функции, анализ, рекламни (не-IAB доставчици) и социални медии