Online консултации
Уважаеми посетители на рубриката „Online консултации“,
предназначението на услугата „Online консултации“ на електронната страница на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е да информира гражданите и договорните партньори на НЗОК по въпроси, свързани с осъществяването на медицинската и денталната помощ, заплащана от НЗОК. Рубриката предоставя консултации по важни въпроси, интересуващи голям брой хора.
За да се запази съществуването на тази полезна услуга, отговори ще получават единствено въпросите, свързани с дейността на НЗОК в рамките на нейните компетенции, вменени със закон.
Неадекватните въпроси (неточни, подвеждащи), както и тези, които съдържат нецензурни изрази, обиди и квалификации, уронващи достойнството на български институции, на изпълнители на медицинска помощ или на граждани, ще бъдат отхвърляни.
В съответствие с принципите за обработване на лични данни по Регламент (ЕС) 2016/679 събираме само минимално необходимите лични данни, за да отговорим на вашите запитвания и да осъществим връзка с вас: име и фамилия, населено място, телефон за обратна връзка и елeктронен адрес. Публикуваме в цялост запитването на всеки потребител на рубриката „Въпроси и отговори“, като посочваме инициалите на името и фамилията на потребителя с цел опазване на неговите лични данни.
В текста при задаването на въпроса не следва да посочвате лична информация като имена, ЕГН, адрес и др. Обръщаме внимание, че ако запитването съдържа лични данни на потребителя, ще се счита, че той е дал съгласието си за предоставяне на публичен достъп до тях.
НЗОК запазва правото си да не публикува въпроси, които съдържат информация и за трети лица, включително имена и адреси на практиките на договорни партньори на НЗОК: общопрактикуващи лекари, лекари специалисти, лечебни заведения за болнична помощ, аптеки. За подаване на сигнали и жалби с придружаваща документация използвайте електронния адрес: [email protected].
В рубриката „Онлайн консултации“ не се извършват справки по подадени от конкретни лица заявления за отпускане по протоколи на лекарствени продукти, медицински изделия и диетични храни за специални медицински цели, заплащани от НЗОК. Информация се предоставя в районната здравноосигурителна каса (РЗОК), в която са подадени документите.
Справка по заявления за възстановяване на разходи, заявления за издаване/изискване на удостоверителни документи за страните от ЕС - виж рубрика „Контакти“.
Срокът за отговор на въпросите в рубриката е до 5 работни дни, като такъв може да се получи и в рамките на деня, когато се задава въпросът, но това не е задължително, предвид огромния брой постъпващи запитвания. Отговорите не следват реда на подаването на въпросите, а се публикуват на страницата само в работни дни. Желателно е потребителите да ги търсят по датата, на която са отправили запитването си.
Въпроси, които се отнасят до дейността и правомощията на други институции от сферата на здравеопазването или на здравноосигурителната система в страната, следва да се отправят към отговорните институции по компетентност:
- към Министерството на здравеопазването (МЗ) - по въпроси, свързани с нормативната уредба, с проблеми при оказването на спешна медицинска помощ, с реда за извършване на експертиза на работоспособността от органите на ЛКК, ТЕЛК/НЕЛК;
- към Националната агенция за приходите (НАП) - по въпроси относно здравноосигурителния статус (какъв е редът за внасяне на здравноосигурителни вноски и в какъв размер са дължимите суми, вкл. за начина, по който могат да бъдат възстановени здравноосигурителните права);
- към Националния осигурителен институт (НОИ) и към регионалните здравни инспекции (РЗИ) - по въпроси, свързани с реда за издаването на болнични листове и с изплащането на парични обезщетения за тях;
- към Министерството на труда и социалната политика - по въпроси, свързани с правото на получаване на пенсии за инвалидност поради общо заболяване.